Premium

’Over verkleurde jas verder geen klachten, dus pech’

De al snel verkleurde jas van Nick Hoogland.
© Eigen foto

De zwarte gewatteerde winterjas die Nick Hoogland in januari koopt ziet er begin mei al niet meer uit.

De helft is verkleurd naar een soort van bruinzwart. Of zwartbruin. Hij zoekt contact met de verkoper, Moda Italia die de jas via Bol.com aanbood en stuurt foto’s mee. Hij rekent op begrip, maar stoot lelijk zijn neus. Moda Italia zegt dat ze nog nooit zo’n klacht over deze jas hebben gehad en de importeur ook niet. ,,Het kan zijn dat de jas achter glas blootgesteld is aan zonlicht waardoor verkleuring kan optreden.” Geen andere jas. Geen geld terug. Hoogland neemt er geen genoegen mee. De jas hangt gewoon aan de kapstok als hij hem niet draagt. Hij mailt weer, maar Mode Italia antwoordt dat zij niet kunnen nagaan wat hij in die vier maanden met de jas gedaan heeft. ,,Daarom kunnen wij helaas hier verder niets mee.” Zijn reactie wordt beantwoord met ’Wij gaan hier verder niet over in discussie’. Kennelijk heeft het bedrijf nooit gehoord van het halfjaar wettelijke garantie, waarin de verkoper moet bewijzen dat een mankement door de klant is veroorzaakt. Wanneer wij het op ons bordje krijgen, vragen we een reactie op de handelwijze aan Bol.com. Die spreekt Moda Italia er op aan. Met als snel resultaat een summier mailtje: ’Beste Nick, stuur de jas maar terug.’

Net binnen