Omgewaaide stoel leidt tot felle brand op balkon in centrum van Leiden

Leiden

Een stoel die omwaaide en tegen een barbecue viel, heeft vrijdag voor een felle brand gezorgd op een balkon aan de Stille Mare in het centrum van Leiden.

Een persoon is voor controle naar het ziekenhuis, laat een voorlichter van de Veiligheidsregio Hollands Midden weten.

,,Het was een brand die door de harde wind snel in omvang toenam’’, laat de voorlichter weten. ,,Er waren dan ook flinke vlammen te zien.’’ Rond 17 uur meldde de brandweer dat het sein brand meester was gegeven.

De woning wordt gecontroleerd op koolstofmonoxide.