Vluchten voor de rioollucht in appartement op Tenerife

Santa Cruz de Tenerife.

Santa Cruz de Tenerife.© Pixabay

Ed Brouwer

Bart van Walstijn uit Laren slaat aan op een eerder bericht van het ombudsteam over een ervaring met Booking.com.

Ook bij hem hing in het gehuurde appartement op Tenerife een rioollucht en week het onderkomen op verschillende punten sterk af van de omschrijving op de website.

Negentien dagen zou hij daar verblijven, maar na acht nachten kon hij dankzij een kennis naar een ander onderkomen verkassen. Geld terug werd afgewezen met de uitleg dat alleen de eigenaar verantwoordelijk is voor de juistheid van gegevens en dat die geen noodzaak had gezien voor terugbetaling.

Nadat wij ook Van Walstijns ongenoegen bij Booking.com aankaarten, krijgt hij toch 200 euro compensatie voor de ongebruikte week. Omdat hij z’n schadepost op 700 euro becijfert, is Van Walstijn niet erg onder de indruk, al accepteert hij het ’commerciële gebaar’ van Booking.com.

Net binnen