Een pluim van Leo van Steijn voor meedenken Quooker

© Foto Quooker

Al jaren heeft Leo van Steijn uit Voorhout veel plezier van hun Quooker 1 liter. Maar na achttien jaar heeft de kokendwaterkraan zijn beste tijd gehad.

Hij liep stroef en de koolstoffilter was niet meer leverbaar, waarop Van Steijn besloot om een Quooker Pro 3 liter te kopen en zelf in te bouwen. Dat leek hem niet zo moeilijk want de basis was al in het keukenkastje gemonteerd voor de oude Quooker. De materialen werden keurig op tijd afgeleverd en het simpele inbouwen kon beginnen. Dacht Van Steijn. ,,Helaas vraagt het sleutelen in een klein keukenkastje om speciale vaardigheden. Voor ik er erg in had, was het koperen inlaatventiel met te veel kracht verdraaid. Het inlaatventiel was kapot. Druppeltjes water drongen naar buiten. Ik dacht nog met het zelf dicht solderen het euvel te kunnen verhelpen, maar ook dat hielp niet. En maakte het probleem alleen maar erger.”

Ten einde raad belde hij de klantenservice van Quooker om het probleem voor te leggen. ,,Zij stelden voor om een nieuwe inlaatventiel op te sturen. Toen ik meldde dat het inlaatventiel niet door een fabrieksfout maar door mijn handelen was kapotgegaan meldden ze me dat ik een nieuwe kreeg op voorwaarde dat ik de oude retour zou zenden. Daar waren geen extra kosten aan verbonden. Zo’n afdeling die meedenkt verdient een pluim.”

Uw compliment?

Heeft u ook een vermeldenswaardige ervaring? Mail ons en vergeet niet er uw woonplaats bij te zetten.